Tajta jeans och grubbel.

Sitter med min kaffe, ÅH jag älskar det därför får den svarta drycken äran att få ännu ett ÅH i versaler. Jag har städat och putsat och har fyllt en tvättmaskin med fina blusar och min garderob är ovanligt prydlig. Jag gillar att städa och organisera, är det konstigt? Lite konstigt är det va? Doften av rengöringsmedel och blanka ytor, det är så härligt. Så förutom att smutta på mitt kaffe tänker jag på det andra könet. Mannen, hur tänker de egentligen? Ibland vill jag bara krypa in i deras hjärnor och gojsa runt och förstå hur de resonerar kring saker och ting. Det vore intressant, underhållande och kanske bara helt häpnadsväckande. Man vet aldrig i ordets bemärkelse. Igår såg vi ett band vi sett förut men som vi vet inte vad de heter. Basisten är så snygg att jag dör litegrann. Snabbt fantiserade jag och Jen ihop hur våra liv skulle se ut med basisten och violinisten. Samma trapphus fast längst upp respektive längs ner. Vi skulle ha en trädgård där vi odlade morötter. De skulle ha en terrass där vi kunde ha grillfester och titta på stjärnor och norrsken. Jag gillar att drömma och fantisera, det är roligt. Imorgon är det LÖRDAG. Då hade vi tänkt ha inomhuspicknick på mitt golv med baguetter, vin och ost. Titta på Kungliga Bröllopet på svt och käka godis och leka prinsessor med mustascher. Sen ska vi dansa hela natten, hela morgonen och vi ska gråta hejdå litegranna på söndagen. Det kommer bli en underbar helg, det är jag säker på. Puss och kram på er/ Isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0